fbpx De 5 grootste linkbuilding mythes ontmaskerd - LinkbuildingMasters

De 5 grootste linkbuilding mythes ontmaskerd

Blog
25 februari 2019

Sander

SEO Specialist

Je zoekt betrouwbare informatie over linkbuilding, maar keer op keer kom je er weer achter dat er gewoon te veel info te vinden is op het internet. Sommige pagina’s zijn verouderd, andere pagina’s hebben totaal geen idee waar ze over hebben. Om het koren van het kaf te scheiden, hebben wij ons daarom verdiept in alle ins en outs van linkbuilding. Linkbuilding Masters helpt jou graag bij het realiseren van jouw wensen. Ben je benieuwd geworden naar wat we je te bieden hebben? Lees dan snel dit blog waarin de 5 grootste linkbuilding mythes ontmaskerd worden. Houd Google te vriend en maak gebruik van onze linkbuilding diensten!

Mythe 1: het maakt niet uit op welke plaats je een link plaatst op een pagina

Veel mensen denken dat het niet uitmaakt op welke plaats je een link plaats op een pagina. Het tegendeel is echter waar. Google kijkt wel degelijk naar de specificaties van een link. Wat is de lettergrootte? Op welke plek op de pagina staat de link? Is de link vetgedrukt of niet? Dat zijn zaken om rekening mee te houden. Plaats je meerdere links in één tekst? Bepaal van tevoren welke link je het belangrijkst vindt. Google kent de grootste waarde toe aan de link die boven aan je website staat. Houd verder goed in de gaten of de backlinks naar jouw website nog werken. Monitor dit continu.

Mythe 2: externe links tellen zwaarder dan interne links

Denk je dat externe links zwaarder tellen dan interne links? Je bent niet de enige. Toch is het zo dat een goede interne linkstructuur van jouw website ontzettend belangrijk is. Ten eerste kun je ervoor zorgen dat ‘zwakke’ pagina’s een boost krijgen door ernaar te linken op je ‘sterke’ pagina’s. Ten tweede kun je met interne links een soort semantisch veld creëren, een cluster van gerelateerde onderwerpen. Dat is niet alleen een handige verkooptechniek, maar ook Google zal jouw site belonen met autoriteit. Met een perfecte interne linkstructuur beschouwt de zoekmachine jou als een expert in je vakgebied.

Mythe 3: links van Wikipedia-achtige pagina’s geven jouw site een boost

Dit is een lastige. Natuurlijk kan het zo zijn dat een pagina met veel autoriteit jouw website een boost geeft (als je er een backlink op scoort). Er wordt vaak gedacht dat pagina’s als Wikipedia een speciale behandeling of beoordeling krijgen van Google. Dat blijkt niet waar te zijn. De zoekmachine heeft laten weten dat Wikipedia op dezelfde manier beoordeeld wordt als alle andere webpagina’s. Hoe je er dan toch achter kunt komen of je resultaat gaat bereiken met een backlink op een specifieke site? Analyseer dan de page rank van een pagina. Er bestaan speciale programma’s die jou hierbij kunnen helpen.

Mythe 4: links die niet relevant zijn voor jouw pagina stimuleren geen stijgende trends

Toegegeven, het blijft belangrijk om backlinks te scoren die relevant zijn voor jouw pagina. Toch kun je met links die minder relevant zijn ook stijgende trends bereiken. Komt de backlink van een niet relevante website met een hoge autoriteit? Dan hoef jij je nergens druk om te maken. Links van lokale bronnen of websites die indirect te maken hebben met jouw bedrijf kunnen er bovendien voor zorgen dat je nieuwe klanten aantrekt! Het mag duidelijk zijn dat je een specialist in de arm moet nemen die veel kennis heeft van linkbuilding. En daarbij de diensten volledig afstemt op jouw wensen. Maatwerk linkbuilding is de oplossing voor jouw probleem.

Mythe 5: gastbloggen heeft geen zin meer

Er zijn mensen die beweren dat gastbloggen dood is. No follow links zouden ervoor zorgen dat gastbloggen geen zin meer heeft. Enige nuance is hier geboden. Natuurlijk is het niet de bedoeling om op een soort spamachtige manier rond te strooien met gastblogs. Wil je af en toe een kwalitatief goede blog posten op een website met een hoge autoriteit? Dat is helemaal prima. Resultaten bereik je namelijk niet alleen met linkbuilding, maar ook door andere vormen van zichtbaarheid en publiciteit. Dat doe je om jouw unieke verhaal aan je (potentiële) klanten te vertellen. Ze te inspireren en aan je te binden. Dáár gaat het om.

Reageren

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op een nieuwsbericht.

Inloggen