SEO: conversie uit veel gebruikte zoekwoorden

Blog
Seo Termen en afkortingen
11 mei 2015

Sander

SEO Specialist

Eens in de zoveel tijd vind je als SEO-copywriter een zoekterm met een groot zoekvolume en nauwelijks concurrentie. Dagelijks vinden er duizenden zoekopdrachten via de zoekmachines plaats naar jouw product of dienst. Je hebt alles in huis waar jouw doelgroep naar op zoek is alleen vindt de doelgroep jou niet. Je wilt meer bezoekers naar jouw website leiden door middel van de zoekmachines, maar je komt nog niet op de juiste zoektermen in de natuurlijke zoekwoorden naar voren? En dit terwijl uw concurrentie wel goed aanwezig is? Dan is het tijd om te beginnen met zoekmachine optimaliseren.

Geen conversie?

Waarschijnlijk heb je een belangrijk onderdeel over het hoofd gezien: de conversieratio. Het percentage van de bezoekers dat doet wat jij van hen verwacht. Zoals jouw producten kopen. Optimaliseer dus goed een pagina voor een bepaalde trefwoordengroep. Zodat je de juiste bezoekers naar je website trekt, die ook wat opleveren.

Wél conversie!

Jouw website trekt veel bezoekers maar je ontvangt weinig tot géén sales of leads? De juiste trefwoorden moeten dus uiteindelijk naar meer omzet leiden. Soms plavei je zelf een knappe uitweg voor je lezer. Resultaat? Meer (tevreden) bezoekers, en dus meer verkoop. Drie voorbeelden van hoe je dat doet:

Overtuig toch je lezer

Met SEO-teksten kun je meer bezoekers aantrekken dan met gewone teksten voor de website. Waar het bij SEO-teksten om gaat is dat je de zoektermen waarmee bezoekers in Google naar jouw dienst of product zoeken, op een effectieve manier in je siteteksten neerzet. Hierdoor help je Google geholpen om jouw site te indexeren. Het gevolg hiervan is dat je website hoger zal verschijnen in de zoekresultaten. Hierdoor zien meer bezoekers je site als ze die zoektermen gebruiken. En jouw website krijgt meer bezoekers. Maar het allerbelangrijkste is doordat je je richt op bepaalde zoektermen, is de kans groot dat tussen al die bezoekers natuurlijk ook veel potentiële klanten zitten.

SEO-websiteteksten moeten de lezer triggeren. Google vindt  de inhoud steeds belangrijker. De bezoeker vond dat al. Goede SEO-websiteteksten trekken steeds meer bezoekers aan en ze triggeren de bezoekers ook. Met een goede opzet, een leuke schrijfstijl en een goede oproep tot actie. Goede teksten voor een website nodigen de bezoeker altijd uit om verder te klikken of contact met je op te nemen.

Reageren

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op een nieuwsbericht.

Inloggen