Linkbuilding specialist

Blog
17 januari 2024

Sander

SEO Specialist

Bouw links zoals linkbuilding specialisten

Alle linkbuilding specialisten zullen het eens met je zijn: backlinks vormen de ruggengraat van het web, maar niet alle links zijn gelijk. Hoewel de juiste soort links je online reputatie kunnen verbeteren, kan de verkeerde soort deze volledig naar beneden halen – en het kan lang duren om de aangerichte schade te herstellen. In dit blog gaan we terug naar de basis en leggen we de linkbuilding voor SEO van begin tot eind uit. Op het einde kun je een linkbuilding specialist raadplegen of onze tips gebruiken om je eigen succesvolle linkbuilding-strategie te maken die verkeer naar je site leidt, zodat je leads en je verkoop kunt stimuleren.

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding voor SEO is het verkrijgen van links van andere sites terug naar je eigen site. Links zijn een van de belangrijkste SEO-rangschikkingsfactoren en Google gebruikt ze om de autoriteit en relevantie van je site voor bepaalde zoektermen te meten. Voor een SEO specialist is linkbuilding van groot belang. Zonder de juiste links is een hoge positie in zoekresultaten verkrijgen een uitdaging.

Maar hoe bouw je nu links voor SEO? Ga niet zomaar wat links kopen; dit helpt je ​​SEO-strategie voor het maken van links niet. Er zijn twee soorten links die je wilt bouwen. Ten eerste heb je de verdiende links. Dit zijn links vanaf externe bronnen die op eigen initiatief hebben besloten naar jouw website te linken. Ten tweede heb je gemaakte links, zoals de links die je maakt in de content die je creëert.

Hoe belangrijk is linkbuilding voor je SEO?

Er zijn twee belangrijke redenen waarom linkbuilding belangrijk is voor je SEO:

  • Google bots ontdekken content door links te volgen. Zonder links naar je content wordt je content mogelijk nooit door Google gevonden.
  • Links zijn een van de belangrijkste SEO-rangschikkingsfactoren. Hoe meer links van hoge kwaliteit je kunt krijgen, hoe hoger je content zich zal rangschikken.

Maar wat bedoelen we met “hoge kwaliteit”? Laten we eens kijken hoe Google dit bepaalt.

De rol van linkautoriteit

Een gezaghebbende link is een link die afkomstig is van een site die wordt vertrouwd door het publiek, bezoekers en Google. Dat komt waarschijnlijk omdat ze regelmatig hoogwaardige, goed onderzochte en verifieerbare content publiceren die inkomende links van andere sites van hoge kwaliteit aantrekt. De lezers voelen zich waarschijnlijk ook betrokken bij de content.

Je zult linkautoriteit ook vaak horen als link juice. Link juice verwijst naar de waarde die door links stroomt. Een hoogwaardige, gezaghebbende site heeft veel link juice die het via zijn links laat doorlopen, waardoor gelinkte pagina’s hoger kunnen scoren.

Daarentegen zijn links van lage kwaliteit afkomstig van sites die niet betrouwbaar zijn en proberen ze zelfs de zoekranglijst te manipuleren. Links van sites van lage kwaliteit kunnen dus je ranking schaden.

 

Welke links zijn belangrijk voor SEO?

Er zijn drie soorten links die belangrijk zijn voor het maken van SEO-links:

  • Interne links, dit zijn links op je site naar je eigen content
  • Uitgaande links, dit zijn links van je site naar andere sites
  • Inkomende links die ook wel backlinks genoemd worden. Dit zijn links van andere sites naar je site

Links kunnen ook worden gecategoriseerd als:

  • Do-follow, dit zijn normale links die linkautoriteit en SEO doorgeven aan de doelsites
  • No-follow, dit zijn links gemarkeerd met een verkorte HTML-code om aan te geven dat de site-eigenaar geen autoriteit wil doorgeven en niet naar de doelsite wil rangschikken. Ook schreven we hier een artikel over: ”Nofollow-links veranderen. Wat betekent dat voor jou?”

Kan je zelf aan de slag zonder SEO specialist linkbuilding?

SEO en linkbuilding zijn ingewikkelde thema’s. Google en haar algoritmes veranderen vaak en erop inspelen vraagt om deskundigheid en actuele kennis. Linkbuilding specialisten zullen je daarom altijd sneller en succesvoller aan een hogere ranking helpen dan wanneer je zelfstandig aan de slag gaat.

Maar het is mogelijk om zonder linkbuilding specialist aan de gang te gaan met je SEO (search engine optimization). We leggen graag uit waar je de focus op moet leggen om succes te bereiken.

Voordat je begint met het maken van links naar je site, heb je eerst ijzersterke content nodig. Dat is omdat je niet wilt dat bezoekers je links volgen en dan snel wegklikken omdat ze niet vinden wat ze zoeken. Onder linkbuilding specialisten wordt dit pogosticking genoemd en het brengt schade toe aan de positie van je ranking.

Bouw in plaats daarvan links naar content die relevant, waardevol en betrouwbaar is. Dit helpt zowel Google als bezoekers je op dezelfde manier te bekijken. Om dit in actie te brengen, kun je het volgende doen:

●     Maak een content marketing strategie.

●     Schrijf geweldige koppen die je content voor zoekmachines beschrijven en tegelijkertijd je content aantrekkelijk maken voor bezoekers.

●     Gebruik de juiste (long-tail) zoektermen om duidelijk te maken waar je content over gaat en op te vallen bij Google.

●     Volg de regels voor goede copywriting – dat is meer dan alleen foutloos schrijven. Je wil zowel de bezoeker als het algoritme van Google op de juiste manier bereiken.

●     Gebruik aantrekkelijke afbeeldingen om je content te illustreren; afbeeldingen worden ook vermeld in zoekmachines en kunnen ook worden gebruikt voor linkbuilding.

Linkbuilding voor SEO: interne links

We hebben het al gehad over inkomende en externe links, maar hoe zit het met links binnen je site? Zoals we hebben besproken, is het ook belangrijk om een ​​goede interne linkstructuur voor SEO te hebben. Dit helpt bezoekers om door je site te navigeren en eenvoudig nieuwe content te vinden, wat eveneens hetzelfde doet voor zoekmachines.

Er zijn twee belangrijke methoden om een ​​goed intern linkprofiel op te bouwen en je lezers en Google te helpen ontdekken hoe al je content is gerelateerd:

  • Neem altijd relevante interne links op naar je eigen content wanneer je een nieuw stuk content publiceert.
  • Werk je oudere content regelmatig bij (wekelijks of maandelijks is goed) om links naar nieuwere content toe te voegen.

Slechte vormen van linkbuilding volgens linkbuilding specialisten

Linkbuilding voor SEO is sinds de begindagen erg veranderd. Er zijn een paar praktijken die vroeger werden geaccepteerd, maar vandaag niet meer bestaan. Als je SEO-bedrijf een van deze suggesties voorstelt, keer hen dan niet alleen de rug toe, maar ga lopen!

Links die Google haat, zijn onder meer:

  • Link die afkomstig zijn van een irrelevante websites en/of websites afkomstig uit het buitenland terwijl je daar niet actief bent.
  • Gigantisch veel links in een te korte periode plaatsen.
  • Alleen maar dezelfde linkvormen en anchors gebruiken (money keywords).
  • Gezaghebbende sites van lage kwaliteit die nauwelijks hun excuses verhullen om naar meerdere sites te linken. Dit zijn sites waar je absoluut niet vermeld wilt worden

Ethische linkbuilding met een SEO specialist linkbuilding

Gelukkig zijn er nog steeds tal van ethische manieren voor linkbuilding. Als linkbuilding specialisten weten wij welke manieren dat zijn. Gebruik die technieken en je linkbuilding voor SEO wordt een succes. Meer heb je niet nodig! Nu je weet hoe je linkbuilding kunt gebruiken voor SEO, kun je je positie in de zoekresultaten, leads en je verkoop verbeteren.

Heb je niet de tijd of kennis voor linkbuilding, maar heb je wel degelijk interesse om meer verkeer naar je site te leiden via geweldige content en linkbuilding? Overweeg dan om je linkbuilding uit te besteden aan linkbuilding specialisten, zodat jij je kunt concentreren op andere gebieden binnen je bedrijf. Het uit handen geven van je linkbuilding aan derden zal je heel veel tijd, energie en geld besparen. Belangrijk is wel dat je enkel een goede linkbuilding specialist inhuurt. Daarom raden we aan om te vertrouwen op het professionele en gerenommeerde team van Linkbuilding Masters.

Neem gerust eens contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken, of bekijk onze linkbuilding pakketten.

Reageren

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op een nieuwsbericht.

Inloggen