Linkbuilding specialist

Linkbuilding specialist

linkbuilding specialisten

Bouw links zoals linkbuilding specialisten

Alle linkbuilding specialisten zullen het eens met je zijn: links vormen de ruggengraat van het web, maar niet alle links zijn gelijk. Hoewel de juiste soort links je online reputatie kunnen verbeteren, kan de verkeerde soort deze volledig naar beneden halen – en het kan lang duren om de aangerichte schade te herstellen. In dit blog gaan we terug naar de basis en leggen we de linkbuilding voor SEO van begin tot eind uit. Op het einde kun je een linkbuilding specialist raadplegen of onze tips gebruiken om je eigen succesvolle linkbuilding-strategie te maken die verkeer naar je site leidt, zodat je leads en je verkoop kunt stimuleren.

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding voor SEO is het verkrijgen van links van andere sites terug naar je eigen site. Links zijn een van de belangrijkste SEO-rangschikkingsfactoren en Google gebruikt ze om de autoriteit en relevantie van je site voor bepaalde zoektermen te meten. Maar hoe bouw je nu links voor SEO? Nou, ga niet zomaar wat links kopen; dit helpt je ​​SEO-strategie voor het maken van links niet. Er zijn twee soorten links die je wilt bouwen. Ten eerste heb je de verdiende links, dit zijn links waar externe bronnen ervoor kiezen om je te citeren. Ten tweede heb je gemaakte links, zoals de links die je maakt in de content die je creëert.

Hoe belangrijk is linkbuilding voor je SEO?

Er zijn twee belangrijke redenen waarom linkbuilding belangrijk is voor je SEO:

  • Google bots ontdekken content door links te volgen. Zonder links naar je content wordt je content mogelijk nooit door Google gevonden.
  • Links zijn een van de belangrijkste SEO-rangschikkingsfactoren. Hoe meer links van hoge kwaliteit je kunt krijgen, hoe hoger je content zich zal rangschikken.

Maar wat bedoelen we met “hoge kwaliteit”? Laten we eens kijken hoe Google dit bepaalt.

De rol van linkautoriteit

Een gezaghebbende link is een link die afkomstig is van een site die wordt vertrouwd door het publiek, bezoekers en Google. Dat komt waarschijnlijk omdat ze regelmatig hoogwaardige, goed onderzochte en verifieerbare content publiceren die inkomende links van andere sites van hoge kwaliteit aantrekt. De lezers voelen zich waarschijnlijk ook betrokken bij de content.

Je zult linkautoriteit ook vaak horen als link juice. Link juice verwijst naar de waarde die door links stroomt. Een hoogwaardige, gezaghebbende site heeft veel link juice die het via zijn links laat doorlopen, waardoor gelinkte pagina’s hoger kunnen scoren.

Daarentegen zijn links van lage kwaliteit afkomstig van sites die niet betrouwbaar zijn en proberen ze zelfs de zoekranglijst te manipuleren. Links van sites van lage kwaliteit kunnen dus je ranking schaden.

Linkbuilding specialist seo

Wat zijn de belangrijkste links voor SEO?

Er zijn drie soorten links die belangrijk zijn voor het maken van SEO-links:

  • Interne links, dit zijn links op je site naar je eigen content
  • Uitgaande links, dit zijn links van je site naar andere sites
  • Inkomende links die ook wel backlinks genoemd worden. Dit zijn links van andere sites naar je site

Links kunnen ook worden gecategoriseerd als:

  • Do-follow, dit zijn normale links die linkautoriteit en SEO doorgeven aan de doelsites
  • No-follow, dit zijn links gemarkeerd met een verkorte HTML-code om aan te geven dat de site-eigenaar geen autoriteit wil doorgeven en niet naar de doelsite wil rangschikken. Recent schreven we hier een artikel over: ”Nofollow-links veranderen. Wat betekent dat voor jou?”

Wat moet je doen voordat je aan linkbuiding begint?

Voordat je begint met het maken van links naar je site, heb je eerst geweldige content nodig. De reden hiervoor is omdat je niet wilt dat bezoekers je links volgen en dan snel wegveren omdat ze teleurgesteld zijn over de content. Onder linkbuilding specialisten wordt dit ook pogosticking genoemd en het brengt schade toe aan de positie van je ranking.

Bouw in plaats daarvan links naar content die relevant, waardevol en betrouwbaar is. Dit helpt zowel Google als bezoekers je op dezelfde manier te bekijken. Om dit in actie te brengen, kun je het volgende doen:

  • Maak een content marketing strategie
  • Schrijf geweldige koppen die je content voor zoekmachines beschrijven en tegelijkertijd je content aantrekkelijk maken voor bezoekers
  • Trefwoorden optimaliseren content zodat mensen deze gemakkelijk kunnen vinden in zoekresultaten
  • Volg de regels voor goed copywriting
  • Gebruik aantrekkelijke afbeeldingen om je content te illustreren; afbeeldingen worden ook vermeld in zoekmachines en kunnen ook worden gebruikt voor linkbuilding

 

Interne linksLinkbuilding voor SEO: interne links

We hebben het al gehad over inkomende en externe links, maar hoe zit het met links binnen je site? Zoals we hebben besproken, is het ook belangrijk om een ​​goede interne linkstructuur voor SEO te hebben. Dit helpt bezoekers om door je site te navigeren en eenvoudig nieuwe content te vinden, wat eveneens hetzelfde doet voor zoekmachines.

Er zijn twee belangrijke methoden om een ​​goed intern linkprofiel op te bouwen en je lezers en Google te helpen ontdekken hoe al je content is gerelateerd:

  • Neem altijd relevante interne links op naar je eigen content wanneer je een nieuw stuk content publiceert.
  • Werk je oudere content regelmatig bij (wekelijks of maandelijks is goed) om links naar nieuwere content toe te voegen.

 

black hat seoManieren van linkbuilding om te vermijden

Linkbuilding voor SEO is sinds de begindagen erg veranderd. Er zijn een paar praktijken die vroeger werden geaccepteerd, maar vandaag niet meer bestaan. Als je SEO-bedrijf een van deze suggesties voorstelt, keer hen dan niet alleen de rug toe, maar ga lopen!

Links die Google haat, zijn onder meer:

  • Link die afkosmtig zijn van een irrelevante websites en/of websites afkomstig uit het buitenland terwijl je daar niet actief bent.
  • Gigantisch veel links in een te korte periode plaatsen.
  • Alleen maar dezelfde lijnkvormen en anchors gebruiken (money keywords).
  • Gezaghebbende sites van lage kwaliteit die nauwelijks hun excuses verhullen om naar meerdere sites te linken. Dit zijn sites waar je absoluut niet vermeld wilt worden

 

Gelukkig zijn er, zoals je hebt gezien, nog steeds tal van ethische manieren om links te bouwen. Gebruik deze en je linkbuilding voor SEO zal spoedig succesvol zijn. Meer heb je niet nodig! En nu je weet hoe je linkbuilding kunt gebruiken voor SEO, kun je je positie in de zoekresultaten, leads en je verkoop verbeteren. Is het niet helemaal jouw ding, maar heb je wel degelijk interesse om meer verkeer naar je site te leiden via geweldige content en linkbuilding. Overweeg dan om je linkbuilding uit te besteden aan experts, zodat jij je kunt concentreren op andere gebieden binnen je bedrijf. Het uit handen geven van je linkbuilding aan derden zal je heel veel tijd, energie en geld besparen. Belangrijk is wel dat je enkel een goede linkbuilding specialist inhuurt. Daarom raden we aan om te vertrouwen op het professionele en gerenommeerde team van Linkbuilding Masters. Neem gerust eens contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken, of bekijk onze linkbuilding pakketten.